21.7.09

Kurdeleden Minik Cicek Yapimi

projectIcon


Birkaç çiçek daha çalıştım. Onlardan birtanesi ise bu, yapımı ise çok basit. Ben elimde yığınla duran telli kurdele ile yaptım fakat değim gibi telsiz kurdeleler ile de yapılır. Birde bu yöntem menekşe çiçeğinin yapımında da kullanılıyor tek fark yaprakları 3'er li ve 2 'şerli çalışıp sonra biribirinin üzerine ekleniyor ama bu 5 yapraklı basit bir yöntem.


Keyifli_2




  • İlk olarak 25 cm uzunluğunda bir kurdele kesiyorsunuz ve telli kurdele ile çalışacaksanız çiçeğin kök kısmına gelecek olan yerdeki teli çekip çıkarıyorsunuz


  • 5'er cm ara ile kalemimizle 4 adet işaret atıyoruz,


  • İpimizi iğnemize geçirip (size göstermek için beyaz ip kullandım ama hayalet ip kullanmanız tavsiye edilir) resimde görüldüğü gibi çiçegin kök kısmına doğru dikey bir şekilde tegelliyoruz,


  • Çiçeğin kökü boyunca teğel almaya devam edip,


  • işaretli yerin hemen altından yukarı dönüyoruz,


  • Oradan da kurdelenin arkasına bir ilmek geçirip işaretin hemen yanından kök kısmına doğru teğel alarak iniyoruz

Keyifli_3




  • Tüm kurdeleyi teğelleme işimiz bittikten sonra ipimizi çekip büzüyoruz,


  • resimde görüldüğü gibi iki ucunu birbirine iğne ile sabitliyoruz


  • Ortasına başka bir renk kurdeleyi bir kaç kez düğümleyip tohum misali yerleştirip arkadan dikiyoruz.


Keyifli_Hobiler_5

Kurdelenin boyunu ayarlamak sizin çiçeğinizi hangi boyda istediğinize bağlı, yaprakların daha geniş olmasını istiyorsanız işaretleri daha uzun aralıklarla atabilisiniz.
Kolay gelsin.

14 yorum:

Tatlı Tuzlu Anılarım dedi ki...

ah çok şeker olmuş nurcum bunlar bende haftasonu denedım yaprak fln yaptımda gül yapmayı beceremedım cunku aldığım kırmızı kurdelenın telı içinden cıkmıyo hep kırılıyordu neyse dedim...gercekten kullanıslı ama telli kurdeleler :)

bu arada

sana mail attıydım okudunmu

Nur dedi ki...

Ayşeciğim,
telli kurdelerde iki tane tel var hani biri cıkmıyor seni zorluyorsa diğer kısımdakini deneseydin keşke canım benim.
Buarada nereye mail attın hangi adresime bir bakayım canım görmedim.
Muuuck

Adsız dedi ki...

nurrrr çok güzel olmuş..emeğine sağlık canım..bu arada resim düzenlemede hangi programı kullanıyorsun?

Nur dedi ki...

Yosunbukacığım,
teşekkür ederim canım, dün akşam yeniden photoshop'u kurdum onu kullanıyorum üstteki resmin çerçevesini ise smilebox'da yaptım canım.
Buarada kolaj içinde Eda Süner picnik'i tavsiye ettmişti daha deneyemedim ama oda çok kullanışlı bir çok özelliği var canım.
Sana linklerini bırakayım;
İkisinide pc ye indirmen gerekiyor

http://www.smilebox.com/
http://www.picnik.com/

Sevgiler.

Nilüfer dedi ki...

SEVGİLİ NUR'UM CANIM HARİKASIN ELLERİNE YÜREĞİNE SAĞLIK CANIM ÇOK ŞİRİN OLMUŞ GÜLLERİN, ÇİÇEKLERİN ÇOK HOŞ SEN DE SEVGİLER..

*kelebekana*-* dedi ki...

çok eğitici anlatmışsın daha önce yaprak yapımınıda gördüm ...teşekkürler paylaşımın için ..

Stil Direktoru dedi ki...

Yaşa şeker yan kolonda tamam unuttukça gider gider bakarım. Birtanem benim ya ne desen kıyamaz hemen yapar kocaman öperim canım.

sevil dedi ki...

güzel paylaşımlarınız için sizi tebrik ederim,böyle el işlerini internetten öğrenen o kadar çok kişi var ki,benim yapım aşamalarını verdiğim bir yazım en çok okunan yazım olmuştu.bildiklerimizi paylaşmak ne güzel.ellerinize sağlık

Sevil Şahin dedi ki...

NURUM GÜLÜM BENİM NE BECERİKLİSİN SEN YAHU YERİM BEN SENİ
:)
ELLERİNE SAGLIK
BALIM UNUTMADAN SÖYLEYEYİM TATLIM 16 AGUSTOSTA PİKNİĞİMİZ VAR HABERİN OLSUN BAK BUNA GELMEZSEN KÜSERİM.... YER YILDIZ PARKINDA

Nur dedi ki...

Nilüferciğim,
teşekkür ederim canııım...

***********************************

Kelebek,
hoşgeldin canım teşekkür ederim birkaçtane daha var canım takipde kalırsan görürsün :)Belki işine yarayan birşeyler de çıkar.

***********************************

Stilim,
cin fikirlim hem senin için hem takip etmek isteyenler için çok iyi oldu bu ben sana teşekkür ederim canım benim.

***********************************

Sevil hanım,
ben sizi tebrik ederim çünkü sayfanızda benden kat kat şahane işler var.
Birde evet aşamalı yapılan örnekler çok rağbet görüyor bu konuda yardıma ihtiyac duyan cok insan var örgüdede bir çok anlatımlı modellerim var :)

**********************************

Seviliiim,
kız inan çok isterim gelmeyi bak biliyorsun geçenki buluşmaya gelicem gelicem dedim kısmet olmadı artık kısmetse diyorum kısmet olursa inşallah canı gönülden katılmak isterim yalnız bizim şu tatil işiyle çakışmazsa tam süper olur :)
Muccck

Stil Direktoru dedi ki...

Ödevlerim birikti ama :)

Nur dedi ki...

:) canım benim benden daha iyisini yapacağını biliyorum.

Adsız dedi ki...

merhaba çok zarıf olmuş gullerelıne sağlık

Nur dedi ki...

Merhaba,
çok teşekkür ederim.
Sevgiler.