29.7.09

Kurdele İle Küpe Çiçeğinin Yapımı




Küpeli

Yapımı çok kolay fakat "benim elim pek iğne iplik tutmaya alışkın değil" derseniz yamacınızda bulunan anneciğinizden o yoksa teyzeciğinizden veyahut terziyse eşinizden yardım isteyebilirsiniz aman aman ne büyüttüm bende beni duyanda 40 yıllık terzi sanır inanın ben yaptıysam herkes yapar :)

Küpeli


Küpelilerimin göbeğini ve yapraklarını tek renk yaptım ama doğadaki renklerine uyumlu yaparsanız inanın çok çok daha güzel olur.

**KURDELE İLE KÜPELİ ÇİÇEĞİ YAPIMI**
1. Benim yaptığım minik çiçeğin kurdele uzunluğu 25 cm di. Göbek kısmının kurdelesi onun yarı uzunluğunda olmalı benim ki 12,5 cm. Sizde çalıştığınız kurdele uzunluğunun yarısı ebatında bir göbek kurdelesi kesip teğelliyorsunuz.
2. Tegeli çekip büzdürüyorsunuz, (Arkadaşlar ben resim için beyaz iple tegelledim siz ya aynı renk bir ip veyahut hayalet ip ile yapınız tegel işini)
3. İstediğiniz kadar tohumu ikiye katlayıp ortaya yerleştiriyorsunuz.(Tohumlar çok ucuza tuhafiyelerde bulunabilir) ben büzdüğüm yerden çıkarıp arkadan sabitledim ama içerden dikilip saklı kalması daha makbul.
4. Son olarak da kurdelenin diger kısmını tegelleyip tohumların topcuklu kısmı dışarıda kalacak şekilde büzüyoruz.
İster sonradan çiçeğin göbegini minik çiçeğe hayalet ipinizle sabitleyin ister ilk büzdürmeyi yaptığınızda sabitleyin ve bitirin.
Kolay gelsin.

BU MODELDEN YAPTIĞIM KÜPELERİM İÇİN TIKLAYINIZ

15 yorum:

Tatlı Tuzlu Anılarım dedi ki...

ay harbiden kolaymış nurcum yaa ben yaparım bunu bi bana gene hobiland yolu gözüktü desene tohumum ve o küpe telim fln yok.Aslında hiç kafamı yastıktan kaldıramıyorum işten eve gelıyorum bi köşede sızmışım eşim kaldırıyo yatırıyo sabah uyanıyorum işe gelıyorum fln bloguma da bişeyler ekleyemıyorum cunku yemek pişirmeye dermanım olmuyo ki çorbayı zorla içiyorum böyle çok çabuk yoruluyorum ve acaip midem bulanıyo böööğğ....

birsence dedi ki...

sen yokmusun sen....sen nasıl bir hatunsun ya...yapma dedin ama yapacam..nerden aklına geldi bu kadar güzel bir küpe yapmak hamarat hatunum şekerim dilberim....ellerine sağlık nurum çok şık olmuş vallahi...
aa bu arada sen malatya gelini olduğuna göre bende senin görümcen sayılırım:))))bundan böyle saygıda kusur yok tamammı:)))

Sevil Şahin dedi ki...

KUŞUN SANA KURBAN BU GUZEL ŞEYLERİ YAPAN ELLERİNE KURBAN ..
YERİM BEN SENİ BALIMM PİKNİĞE GELCEN DEMİ BEN 1 HAFTALIGINA İZNE ÇIKICAM 1 AGUSTOS İLE 10 AGUSTOS ARASINDA YOKUM 10 AGUSTOSTA BURDA OLUCAM BAK MUTLAKA 16 AGUSTOSTA BEKLİYORUM BICIRIGIDA GETİR ACAYİP EYLENECEGİZ

HamaratDiva dedi ki...

ellerinize sağlık, çok da güzel anlatmışsınız...

pelince dedi ki...

Harika olmuş,emeklerine sağlık..
Sevgilerimi yolluyorum.

Stil Direktoru dedi ki...

Yapıcam bebek bunu ay bu dersleri tamamlayacak vakit yok temalardan cartt diye çatlıycam kanka :)

Stil Direktoru dedi ki...

O zaman geri geldim kuzum, madem uyanıksın :)

Ben de tema yapıyorum, canım benim sen de güzel bir müzik aç arka fona ohhh derince bir nefes al, şükret bebeğim...

Bu güzel imkanlara sahip kaç kişi var dünyada. Netimiz var,karnımız tok güzel dostlarımız var, sağlığımız yerinde...

En kocamanından öptüm sardım tema ödevine döndüm cicim, mavi bck güzel olmuş cicim

Nilüfer dedi ki...

Sevgili nurum hamarat hatun:)tamam hamaratlığı kabul etmiyorsun bari zeki hatun:)maşşallah böyle küpe yapmayı senin gibi zeki birhatun düşünebilir, ellerine sağlık nurcum, ellerin dert görmesin..
Sevgilerimi ve kocaman öpücüklerimi yolluyorum...

pembecikolata dedi ki...

vayyy ne kadar güzeller yaaa bende istiyorum...Marifetli olmak başka birşey heralde:):):)
Ellerinize sağlık:)

pembecikolata dedi ki...

Bu arada ben pratik peçetelik yapmak istiyorum bir öneriniz var mı?

Nur dedi ki...

Ayşeciğim,
canım mevlam kolaylıklar versin inşallah ama yinede o zamanlar öyle değerliki keşke imkanım olsada geri dönebilsem :)

***********************************

Oyyy Canım Birsenim benim,
kim senin gibi altın kalpli bir insana saygıszlık yapar ki inan varsa öyle biri kesin aklından zoru vardır :D
Bitanesin canım benim..

***********************************

Sevilciğim,
inşallah diyeyim başkada birşey demeyeyim biliyorsun öncekine gelicem gelicem diye havalandım sonra fıs diye söndüm :D

***********************************

Hanimish
hoşgeldiniz teşekkür ederim :)

***********************************

Pelince,
teşekkür ederim canım bende seni sevgiyle kucaklıyorum.

***********************************

Edicim,
sana diyecek inan söz bulamıyorum ama etrafıma bakıyorum da nekadar sevgi dolu insanlar var, yüreklerdeki bu sonsuz beklentisiz sevgi asla sanal değil..
Öptüm yanaklarından iyiki varsın!!.

***********************************

Sevilciğim izin ne demek site senin.
Duyurunu yayınladım canım benim.

***********************************

Nilüferciğim,
zeki hee kulağa hoşgeliyor ama inan marifetli kelimesinden daha da utandırdı beni :)
Gönlü güzelim teşekkür ederim.

***********************************

Pembe çikolata,
hoşgeldin canım teşekkür ederim :D
Buarada hııım bir düşüneyim peçete halkası olabilecek bir örnek var elimdeki bir kitapta fakat peçetelik olarak inan bilmiyorum canım ne önerebileceğim.
Bu konuda bloğunada yazmışsın inanıyorum ki güzel öneriler gelicektir.
Sevgiler.

hifa dedi ki...

selam..sitenizi yeni keşfettim ve gerçekten çok beğendim..küpe çiçeğiniz güzel olmuş ellerinize sağlık..bazı siteler işin kolayına kaçıp yabancı sitelerden kurdele nakışının tekniklerinin resimlerini aynen koyarken
siz zaman ayırıp çok güzel bi anlatımla kurdelele nakışı tekniğini göstermişsiniz..özgün çalışmalarınız için sizi tebrik ediyorum..sevgilerimle..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sitenizi yeni gördüm.Tam aradığım şeyler burada var dedim.İncik boncuğa meraklı biri olarak içine düştüm:))Sevgiler.Mine

Adsız dedi ki...

Merhaba,linki etiketler yazdığım başlığa vermişim:))Nasıl diye sormayın bilmiyorum..:))Ben sizin gönderdiğiniz linki kopyalayım derken silmişim:(((..rica etsem blogta link vermekle ile ilgili linki tekrar gönderebilirmisiniz.Bir ricam da ,blogumdan bahsetmeniz,aslında anladığım kadarıyla blogcular zaman içinde sevdikleri beğendikleri bloglardan tanıtımına reklamına faydası olsun diye bahsediyorlar,bunun için sizin benim blogumu izlemeye bile almadığınız gözönünde bulundurusam biraz yüzsüzlük gibi olacak.Ama inanın bana bu yapıp sattığım takılar ,örgü oyuncaklar tek gelir kaynağım ve acelemin sebebi bu.Aklıma gelen her fikre ,önüme çıkan her fırsata canla başla sarılıyorum ki belki bu sefer diye ümidim oluyor..aslında bu mesajıda hiç tanımadığım,ne cevap vereceğini kestiremediğim birine yazabilmemi ister girişkenliğime, ister çaresizliğime verin..Ama lütfen hırsımdan ve yüzsüzlüğümden olduğunu düşünmeyin..Selamlar.kolay gelsin.asuman yolaçan

Nur dedi ki...

Asuman hanım,asla yanlış şeyler düşünmedim sizinle ilgili anlayabiliyorum durumunuzu ama
öncelikle şu linki yeniden vereyim stildirektör'ü link nasıl verilir anlatmış sizde bu anlatımdan faydalabilirsiniz.

http://www.stildirektoru.com/2009/08/bloggerda-yazlara-link-vermek.html

Sonrasında ise izlemeye almak çok ayrı bir durum şöyleki mesela bir blogda ilgimi çeken konular olursa izlemeye alıyorum yani biri beni izlemeye almış bende onu izleyeyim diye bir mantık gütmüyorum..

Tanıtım konusunda ise en son tanıtımını yaptığım arkadaşlarım benim yüzyüze görüştüğüm çok samimi arkadaşlarımdır beni tanıtın diyen herkesden blogumda bahsetmem daha sonra tüm herkesin bu istekte bulunmasına sebep olmaz mı sizcede.
Mesela sadece blog tanıtımı yapan bir site var http://cimcimeblog.blogspot.com/ bu siteye rica ederseniz mutlak sizin içinde bir sayfa ayıracaktır.
Ayrıca sizi sanal dükkanlar linklerime de ekledim inşallah bol satışlar yaparsınız ve önünüz de güzel kapılar açılır.
Elimden gelebilenler bunlar lütfen bana kırılıp alınmayın ne olur..