25.6.09

Bitlenen, Sineklenen, Böceklenen Küpe Çiçeğimin Derdine Bir Çare


Biliyorsunuz ki, çieçekleri cok sever bir yapım vardır. Özellikle küpe çiçegine karşı ayrı bir aşk duyarım. Bana çocukluğumda ki o sevimli Ayşe teyzemizin özenle büyüttügü o renk renk küpelililerini hatırlatırlar. Tahta kapılı bahçesine giridigimiz de, bizi ilk karşılayan yediveren karanfiller, zakkumlar ve o boynu bükük küpeliler..


Neyse, şuanda öyle bir bahçeye sahip olamasam da, balkonumun kapısını actığımda beni karşılayan bir küpelim olmasını arzu ederek İsmek sergisine gittigim gün arkadaşımla bir küpeli aldık bana..
Gelin ğörün ki küpelim 2 gün sonra bitlendi. Hemen ertesi gün Eminönü çiçekçiler çarşısına inip ona şu alttaki ilacı ve birde toprak aldım.


Eve gelir gelmez toprağı değiştirip yapraklarını nazikçe! fırcalayarak temizledim, sonrada ilaçladım.
Ben, bitlerin ölüp çiçeğimin huzura kavuşmasını hayal ederken, ertesi gün çiçek sineklenmeye başladı.


1-2 gün sonrada yukarılarda gördügünüz siyah yeşil böcekler tarafından istilaya ugradılar.
Resimleri yakından net bişekilde çekmeye çalıştım, fakat çekene kadar kaşıntıdan öldüm. Eger böceklerin analizini yapıp :) beni bilgilendirmek isterseniz resimlerin üzerine tıklayabilirsiniz.

Son olarak da içeğimin yaprakları dipten itibaren sararmaya başladı.
Birazdan üye oldugum Agaclar.net'e derdimi yazıp resimleri göndereceğim, cevaplarını buraya eklerim. Eğer sizinde bana tavsiyeniz varsa ve paylaşırsanız çok sevinirim..

9 yorum:

Moonish (moonsun) dedi ki...

Oyyy kiyamam ben ona :(

Kandlin mubarek olsun canim Sutlum benim :)) Kocaman opuyorum seni :))

NzlGl dedi ki...

Nurum
bence hemen o çicekten kurtulmalı yeni bir tane almalısın.
Bebişede dikkat et ki oralarda gezinmesin
Kandilini kutlar çok öperim canım

Dâi dedi ki...

Geçmiş Olsun

Size iki Önerim Var .

1. Nane Yağı , yada Taze Nane ile elde edeceğiniz Naneli suyu Çiçeğinizin üzerine püskürtürseniz, Üzerinde bulunan istemediğiniz böcekler çiçeğinizden uzak dururlar. Lavra Bırakmış iseler böceklenme tekrar edecektir. Sarımsaklı Suda Aynı işi görür. Tekrar etmemesi için belli aralıkarla yapmanız lazım.

2. Uğur Böceği Bulabilirseniz bir kaç tane; Çiçeğinizin etrafındakile silip süpürürler, hatta lavralarını bile.


Dilerim çiçeğiniz sıhhatine kavusur.

Saygılarımla

iffetin günlüğü dedi ki...

hayırlı kandiller..o sitede bende pek çok soruma cevap bulmuştum.toprağını değiştirip ilaçlamana rağmen sorunun bitmemesi garip.tavsiyeleri merakla bekliyorum.

asmira dedi ki...

halamın çok geniş bir bahçesi ve türlü türlü çiçekleri var.o,bitlenen güllerine bir litre suya bir çay bardağı sirke ve bir tatlı kaşığı arapsabununu iyice karıştırıp püskürtüyor ve işe yarıyor.nisan yağmuru bit yapıyormuş,öyle demişti.

zaloglu dedi ki...

Kandilinizi kutlar,bütün bereketinin evinize dolmasını yaradan rabbimden niyaz ederim...
Hep sevin sevilin ve sevgiyle kalın ....

Tatlı Tuzlu Anılarım dedi ki...

ahh yazık minnoşlara bayılıyorum küpe çiçeğine bende ya ne muhteşem bir sanat eseri gibi açıveriyorlar yani izle izle tefekkür et öyle bişey benimde gecen aylarda papatyalarım böceklendi ve ben ne yapsam diye çırpınırken öldü gitti çiçekcağızım umarım küpelin kurtulur canım geçmiş kandilin mubarek olsun :)

bu arada ben biliyorum sen yaşıyorsun ve bize güzel yapraklar açaaksın diye devamlı telkınde bulunduğum bonzaimde en ufak bir kıpırdanma bile yok sağolsun sayesinde kociş bana şizofren muamelesi yapıo :D he açacak açacak dio bana :D

Nur dedi ki...

Monishiiim,
Teşekkür ederim canııım..

***********************************

Nazlı ablacıgım benim,
bu canlıların insanlara zararı yokmuş tatlım, araştırdım sakın merak etme sen ama onu atmaya kıyamam ben :)

***********************************

Dai,
ÇOOOOOOOOOOK TEŞEKKÜR EDERİM.

***********************************

İffet hanım,
harika bir site degil mi?
İnan orda dolaşırken kayboluyorum seninde kandilin mübarek olsun umarım bilgiler işine yarar.
Sevgilerimle

***********************************

Asmira,
ÇOOOOOOOK TEŞEKKÜR EDERİM CANIM ÇOK.

***********************************

Tatlı babaanne Zaloglu,
Sizinde kandiliniz mübarek olsun hürmetle ellerinizden öpüyorum.

***********************************


Ayşeeem,
canım benim inan bir çok çiçege canlıya hayranlıgım buyüzden her zerresinde ki özen yaradana inanmayana bile ders olabilecek nitelikte...
Anlayabilene tabi..

Benim bonsaide pek çelimsizleşti bu hafta anlamadım garibimi, bende konuşuyorum çiçeklerimle ogluşda alıştı her dakika gidip "yasısın bakim" diyor ya :D

akasyakokusu dedi ki...

canım benim..küpeliyi bende çok severim..
bitlendiğinide duydum bir ara yetiştirdim fisildedi saksım düştü fidem kırıldı..
neyse kalp kalbeymiş bende ne zamandır eşimin istanbuldan getirdiği orkideyi sayfaya koyacaktım.
bakımı için araştırdımdı bir ara..bahçevan.com galiba murat pilevneli adında bir bey anlatıyordu..resmini çekip sayfaya koyacam bir ara..orkidede değişik türlerdede...neyse küpelinin çaresini bulmuşsun buna ayrıcana sevindim..bitsiz sineksiz büyüsün çiçeğin..öpüyorum kocaman.