20.4.10

Kolay Tekniklerle Kurdele Nakışlı Mutfak Havlusu


Çiçekli Havlum


Yok yok kullanmak için değil saklamak için elbette ki. Mutfakta bu havlunun kullanıldığını bir an hayal ettim de yazıııııık!
El emeğinin gitgide değer kazanacağı ileriki yıllarda mesela, kızınıza çok mostaljik bir hatıra niteliğinde düşünelim veya sadece mutfağa şıklık katmak içinde asılabilir..

Havlusu kadife yumoş yumoş aslında ben bunu bir arkadaşımın kız kardeşi için yaptım ama resimleri pasaj'a koyuyorum ki, anneler gününün yaklaştığı bu günler de anneciğinize hediye babında'da alınabilsin diye..




Çizim ve model bana aittir.
  • Çiçekler için pembe kartanesinin çiçeklerinden 1 tane çalıştım. Siz arşivimdeki yapım aşamalarıyla verdiğim kurdele nakışı çiçeklerinden istediğinizi çalışabilirsiniz.
  • Tomurcuk içinde daha evvel gösterdiğim zarf gül'ü çalıştım.
  • Yaprak ise Nigar hanım'ın çalışmalarından burda daha evvel de bahsetmiştim.
  • Kenarındaki bordür içinde daha evvel Eminönün'den kurdele alışveriş'i yapmıştım hani hatırladıysanız, ordan birkaç metre kadar piramit oyası almıştım onuda, havlunun nakış kısmındaki dış bordüre diktim.
  • Çimenlerin yapımı içinde şuan bulamadığım bir link var onu da bulur bulmaz ekleyeceğim.

Baharın


Çok zorluğu yok ama istenirse detaylı şema da ekleyebilirim..
Sevgiye kalın.


Not:
Aslında ben bugün blogcu kadınlardan bahsetmek, kimilerinden şikayet etmek ve biraz başınızı şişirmek istiyordum ama bu güzelim konumu hiiç "hoş olmayan" bir konuyla soluklaştırmak istemedim ama yinede yazmadan da duramıyorum o nedenle birazcık yazı boyutunu küçülttüm.
Şimdilik şunu not düşmek istiyorum internet dünyası bir derya deniz gibi görünse de aslında çok küçük çünkü hepimiz gün içinde birçok blogu ziyaret ediyoruz.
Benim yaptığım görünmez zaten sık sık konu ekliyorum buda arada kaynar gider diye düşünenleriniz varsa inanın hiçde öyle değil.
Demek istiyorum ki arşivimdeki tüm resimler anlatımlar konular bana ait asla ama asla biryerden (ç)alıntım yok.
Kimisi babaanne zamanından kalma modeller olsa da (mesela elti eltiye küstü) anlatım şemalarıyla anlatımı bana ait. Ben o modeli eskide olsa açıklamayı akıl etmiş miyim benim için asıl olan odur.
Mevzu emeğimin "bi-le-rek" alınması olursa kimseye müsamaha göstermemi beklemeyin.
Mevzusu geçen konunun herşeyi değiştildi artık istesemde bu bana ait diyemiyorum ama herkesi vicdanına bırakıyorum..
Sevgiye kalın.

14 yorum:

Kırmızı Papatya dedi ki...

havlu modeli çok güzel olmuş..ellerinize,emeğinize sağlık..
insan kullanmaya kıyamaz zaten:)
sevgiler..

Adsız dedi ki...

hola amiga precioso tu trabajo ,soy una seguidora de tu blog te mando muchos cariños desde Argentina-Salta ,me llamo sara ,chau.Te invito a visitar mi blog de muñecos cuando quieras .

Sevil Şahin dedi ki...

nurum havluya bayıldım fıstığım
kızım az büyüsün bütün çeyizlerini sana yaptırcam bu kesinleşti :))

diğer konuya ise allahım biliyor boşver sıkma canını
öperim seni

Fulyanna dedi ki...

Yaa Nur ablacım şu kurdele nakışına el atmak çok istiom.Senden özenip kurdeleler filanda aldım ama bekliyorlar öylece.

Geçenlerde bir site buldum kurdele işi karanfil çiçek yapılışı ve aynen yaptım ama anacım havlunun üzerine bi karanfil kondurunca olmuyo böle işlemelerini filan da yapmak gerekiyo ahh pek beceriksizim :( bak bigün bloğa koyarım o karanfili :D

ben şu an ablamın işyerindeyim ondan pek uzun uzadıya yazamıom :)

Ha bu arada canını sıkan her ne ise o güzel canını sıkma olar mı? öptüm kocaman :)

Adsız dedi ki...

nur merhaba..çok zarif bir havlu olmuş..teknikler de çok güzel.bu çiçeği ben de kullanmıştım bir işimde.çok şık duruyor.mutfak havlusu tam hediyelik olmuş.ben de boncuk işledim mutfak havlularıma ablam da iğne oyası yaptı.çok şık oldular tabi ama sandıklık:))

kolay gelsin selamlar..

tugbatugba dedi ki...

ya ben bayılıyorum bu kurdele işlemeye bu arada havluda süper olmuş.. ellerine sağlık.. ve bazı şeylere takılma cnaım benim sıkma canını...

Yasemin YILMAZ ILGAZ dedi ki...

Çok şık olmuş. Ellerinize sağlık. Böyle güzel şeyler görünce bende özeniyorum. Hatta bende deneyeceğim diyorum ama bu ince iş, beceri işi, emek işi, sabır işi.
Tekrar ellerinize sağlık.
Sevgiler

Tatlı Tuzlu Anılarım dedi ki...

Nurum canım ellerine sağlık çok güzel bi model olmuş hemde gayet kolay :)

bu arada sen o söyleyenlere konuşanlara bakma....şu blog aleminde yazı yazmak çok kolay inan ama bişeyleri anlatmak resimlemek açıklamak ve bunları paylaşmak o kadar zor ve zaman alan bişey ki yapamayanlar ancak çamur atmaya calışırlar çeklemediklerinden kafana takma bunları kismeey başlını cevirip bakmadan sen yoluna bak doğru yoldasın :) güzel işler yapıyosun meyve veren ağaç taşlanırmış..aldırma

bak gecen gün bi film izledik eşimle film başlarken şöyle bi giriş yapıyo insnalar pek çok gruba dahil olsalarad özünde 2 ye ayrılırlar konuşanlar ve harekete geçenler....konuştuklarıyla kalsınlar :) her zaman harekete geçen kazanır :)

Ece Aymer dedi ki...

Merhaba Nur,
Her zaman bloguma bıraktığın o güzel mesajlar için çok teşekkür ediyorum.. Mavi dolabı sormuşsun..Evet, mumla eskitme yapıldı..Önce kahverngi boya ile 3-4 kay boyadık..araya mum sürdük.Üstüne Plaid-FolkArt-Bluesky mavi renk ile boya attık.İlk kuruduğu an sert zımpara ile tüm köşeleri eskitme yapıp vernik attık...23 Nisan çocuk bayramımız herkese kutlu olsun.

Nur dedi ki...

**Meknun,
teşekkür ederim :)

**Blogssara.com,
merci :)

**Sevilim,
teşekkür ederim canım benim desteğin içinde güzelliğin içinde :) sorduğun konuyla ilgili mail atmıştım canım eline ulaştı mı?

**Fulya meleği,
canımsın sen ya vallahi bende pek anlamıyorum ama hani şu paftalı açıklamalı teknikleriyle kurdele nakışı kitapları varya mesela majestiğin kitaplarını tavsiye ederim onlardan birşeyler öğrenebilirsin. Hem pafta olduğundan çizimde kolay olur bir bak canımın içi.
Diğer konuda desteğinden dolayı teşekkür ederim çok öpüyorum seni.

Nur dedi ki...

Tılsım,
aslında aklıma boncuk gelmedi gelseydi kesinlikle dal kısmını boncuk yapardım :) birdahaki denememde mutlaka yapacağım ama nezaman olur bilmiyorum.
Ben iğne oyası bilmediğimden kolaya kaçmış gibi oldum senin ki çok daha ağırmmış tam sandıklık :) Yinede güzel günlerde kullan.

**Tuğba,
Çok teşekkür ederim ama nerelerdesin kaçak seniiii :)

**Yasemin hanım,
neden kendinize haksızlık ediyorsunuz yaptığınız güzellikleri görmesem dediğinize inanırım, heleki kapı önü için diktiğiniz kediye bayıldım oğlum görse kesinlikle onunla uyurdu :)
Sizin ellerinize sağlık.
Sevgiyle.

**Ayşeciğim,
canımsın ya teşekkür ederim çok, bazen böyle durumlar karşısında birkaçgün kendime gelemiyorum insanları anlamakta zorluk çekiyorum oan ama şimdi seninde dediğin gibi kendime diyorumki yoluna bak Nur bırak bu tırıvırı insanları nede olsa bunlar hep vardılar ve varolacaklar....
Öptüm seni sonsuz desteğin için teşekkür ederim bitanem.

**Ece hanım çok teşekkür ederim süpersinizinanın, mumla deneme hiç yapmadım bugüne kadar ama sizin çalışmanıza hayran kaldım bu anlatımla mutlaka denemliyim bunu.
Öpüyorum sizi sevgiyle kalın :)

Adsız dedi ki...

çok gzl ellerinize sağlık ama ben kartanesiçiçeği yapamadım yapılışı yok galiba sitede yardımcı olur musunuz çok şık duruyor da...

Adsız dedi ki...

selda ve havlu büyük havlu mu küçük havvvvlu mu

Nur dedi ki...

Merhaba,
teşekkür ederim yazıda da bahsettiğim gibi kartanesi modelinin yapılışı maalesef uzun bir süre olmıcak ama sana farklı bir fikir vermesi açısından şu çiçeği papatya gibi düşünüp beyaz geniş bir kurdeleden çalışabilirsiniz ortasına sarı renk tohum olabilir yada yapılışlarını verdiğim diğer çiçeklerden herhangi birisini de yapabilirsiniz mesela katlamalı gül olabilir.

Buarada havlu küçük mutfak havlusudur.
Kolaylıklar sevgiler.