29.10.09

Oluklu Mukavvadan Kutu Yapalım mı?

Pembis


Hııım.... Nasıl olmuş dersiniz? iç güveysinden hallice :D
Efedim biliyorsunuz benim bir butiğim var, oradaki satışlar için güzel kutucuklar aradım Eminönünde. İstediğim boyutlarda uygun birşeyler bulmak nekadar da zormuş, üstelik fiyatlarda çok uçuk. Neyse ben birkaçtane siparişimi o kutularla gönderdim baktım arkası gelmeyecek dedim, kızım "kendi kutunu kendin yap!"

En son gidişimde bu oluklu mukavvalardan gördüm hemmen atladım, üstelik bir rulosu 1 tl. Hani daha öncede bir kutu yapmıştım hatırlarsanız burda ondan yapmayı planlayarak aldım kartonları eve geldim, (buarada yine pembe almışım yalnız bakar mısınız?) Ölümüm pembeden olacak :D Neyse şaka biyana içine koyacağım ürünler pembe olduğundan ötürü  kartonu pembe aldım.



Kutucuk


Evirdim çevirdim daha önceki yaptığım şu kutum kare olduğu için kullanım açısından daha iyi olacağından onu dikdörtgen versiyonunu yapmam gerekiyordu, bende kafa yormak istemediğim için aklıma bir fikir geldi ve aldım ayakkabı kutularımdan birtanesini,

  • Katlı yerlerini açtım,
  • Mukavvanın oluksuz yani arka yüzeyine oluklar dik gelecek şekilde serip, kalem ile tüm girintileri çıkıntıları çizdim  (yani kalıp çıkardım) falçata ile kesip kat yerlerini mukavvayı ezmemeye gayret ederek katladım.
  • Buyrun size iç kısmı ve yan görüntüsü, dibine ise kapağının renginde renginde bir dikdörgen kesip tüm katları silikonladığım gibi onuda dibine silikonladım.
  • Buda dış kenar girintileri.
  • Artan parçalardan da bir fiyonk....
Olduda bitti maşallah :) Hemde daha cici ve güzel oldu kanımca yani hiçde iç güveysinde hallice durumları yok :)


Pembe Hastası


Ne demişler azmin elinden ne uçan nede kaçan kurtulmuş :)
Buarada oluklu mukavvadan bulmak için benim gibi eminönüne gidemeyenler `kırtasiyelerde` bulabilirler renk renk var şeker gibiler bir görseniz :)

Ayrıca evde bulunan Eti Browni kutusunu kalıp alarak birtanede o boylarda yaptım yani  demem o ki, evde bulunan herhangi bir kutuyu baz alarak renk renk hediye kutuları yapıp sevdiklerinize götüreceginiz hediyeyi içine koyabilirsiniz. Süpper olur! Kutusunu da ben yaptım diye belirtirsiniz :D

Şimdi ben bu güzelliği kargoya vermeye çıkıyorum. Hadi öperim hepinizi....

37 yorum:

Adsız dedi ki...

Nuru'um nerelerdesin.Aramıza kara kediler mi yoksa:))Gelmeyeli döktürmüşsün gene mahirem.Benim çocuklar eşim hep evdeler.İş güç sorma gitsin..
Çoook güzel bir kutu olmuş.Sevdiklerime böyle bir kutuyla götürmek isterdim hediyelerimi.Ellerine sağlık bitanem...

Betül Özbir dedi ki...

çok güzel olmuş ya çok şeker bayıldım yapılacak listeme kaydettim süper bence.bu oluklu mukavvalarda heryerde bulabilirmiyiz ki hiç denk gelmedi bana.elinize sağlık

sergun dedi ki...

kutu da içindekiler de sahiden şeker gibi olmuş:)

Şehnaz dedi ki...

harika bir çalışma olmuş canım...çok güzel...iyi yapmışsın...kendimiz yapalım...ellerine sağlık...

Dengesiz Terazi dedi ki...

ellerine sağlık bencede içgüveysinden hallice bir durumu yok gayet şık olmuş rengide güzel bir pmebeymiş.bazı pembeler çok cırtlak oluyor:))
bende kırmızı olukludan sofrada fazla kaşıkları koymak için bir kutu yapmışdım.insanın kendi el emeğiyle yaptığının değeri bir başka oluyor.

gümüşlerin hobi dünyası dedi ki...

çok güzel olmuş.çok iyi bir fikir.eline sağlık

yaprakela dedi ki...

COK GUZEL OLMUS BIRAN ONCE YAPILMALI :)))

sweetheartela dedi ki...

ayyy ben bayıldım buna,renkler çiçekler herşey harika..blogunuzu yeni okumaya başlıyordum ki daha ilk paylaşımda yorum yapmak istedim ve izleyicileriniz arasına katıldım..ellerinize sağlık.kimbilir daha ne paylaşımlarınız var okumak için sabırsızlanıyorum :))

Denise dedi ki...

Bence kesınlıkle dukkanınızda bunları kullanmalısınız.. Ben musterı olsam el yapımı bır kutu ıle o dukkandan cıkmak cok hos olurdu benım ıcın

Nur dedi ki...

Canııım Cahide ablacığım benim,
asla seninle aramıza kara kediler giremez biliyorsun.
İnan ablacığım benim işlerde başımdan aşmış durumda ne eve yetişebiliyorum ne kendime yetebiliyorum birde bu butik işleri oldu ordaki siparişler ayrıca tadilat muamması birde önümüzdeki hafta annem ameliyat oluyor pılımı pırtımı alıp oraya yerleşmeliyim...
Dediğin gibi dünya işleri birtürlü bitmiyor ama sen 4 evladınla maşallah diyorum ablacığım sana herşeyin hakkını veriyorsun.
En kısa zamanda sana uğrayıp gönlünü alıcam canım benim öpüyorum seni.

***********************************

Meraklı Betim,
yap tabi canım süper olucak bana hak verecksin.
Oluklu mukavvayı kırtasiyelerde de bulabilirsin senin hatırlatmanla postun altına not düştüm canım.
Öpüyorum.

***********************************

Segun,
çok teşekkür ederim :)

***********************************

Şehnazcığım,
teşekkür ederim canım, evet kendimiz yapalım ne güzel işte :)

***********************************

Dengesiz terazi,
beğendiğine sevindim canım bazı pembeler gerçekten çok cırtlak neyseki güzel renkler vardı da alabildim :)
Kaşıklığınıda güle güle kullan canım.

***********************************

Gümüşlerin hobi dünyası,
teşekkür ederim canım.

***********************************

y&d NİN :)
teşekkür ederim yap tatlım kolaylıklar :)

***********************************

Sweetheartela,
teşekkür ederim canııım sen daha şekersin blogda istediğin gibi gez dolaş tatlım buarada güzel görebilmek bir marifettir.

***********************************

Denisciğim,
teşekkür ederim canım, zaten dükkanım için yaptım canım bunları :)
Öpüyorum seni.

Adsız dedi ki...

harika bir fikir çok romantik bir kutu olmuş :) Özel günlerde vereilen hediyeler için süper olur..

Nur dedi ki...

Jeliboncuğum,
teşekkürler tatlım :)

Stil Direktoru dedi ki...

Bu güzellikleri o koca yüreğinden bana da hediye etti Nunum, bunlar da enfes canım bol satışlar olsun sevgiler.

Tatlı Tuzlu Anılarım dedi ki...

aaa nurum yoksa bu bana göndereceğin kutumu ne güzel :D acaba kardeşimi kandırsamda kutusunu çalsam mı naapsam şaka bi yana çok güzel olmuş ya bende pek severim kutu yapmayı kaplamayı geçenlerde ayakkabı kutumu kaplayıp koca bi dikiş kutusu yaptım kendime fotoğraf çekmeye üşeniyorum o da başka mesele :)
ellerine sağlık canım bakalım daha neler görücez bu maharetli ellerde :)

tosbagalar dedi ki...

çok şık olmuş rengine de bayıldım

Nur dedi ki...

Stilim,
teşekkür ederim canıııım birtanesin.

***********************************

Ayşeciğim,
bilmiyorum artık acaba seninki mi yoksa başkasınamı ait. Kargo eline ulaşıca sen karar ver :)

***********************************

Tosbagalar,
teşekkür ederim :)

Sevil Şahin dedi ki...

benim balım senin elinden kim kurtulmuş ya harika harika olmuş...
bak yakındır benimde sana sipariş vermem :))
bu aralar yogundum gelemedim ziyaretine kusura bakma tatlım
sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım muhteşem olmuş ellerine emeği
ne sağlık.Hayırlı bol kazanç dilerim öptüm...

burcunokta dedi ki...

Selam, ben blogları gezerken tesadüfen sizin sayfanıza geldim, iyikide gelmişim, blogunuza hayran kaldım. Nekadar güzel şeyler yapmışsınız,hepsi bir birinden güzel, hele ayna,tepsi, ya nilüfer çiçegi bakmaktan gözlerimi alamadım. maşallah çok çok marifetlisiniz.Ben bu konularda yeteneksizim, inşallah sizden birşeyler ögrenirim,siz benim favorimsiniz artık görüşmek dilegiyle sevgiler.

Cocukla Cocuk dedi ki...

harika olmuş. ellerinize sağlık. Pembe renk de muhteşem ...

Yelda dedi ki...

Peçeteliklere zaten hayran olmuştum
bir onun kadar sunumuda güzel
Ne diyim ellerine sağlık
Gerçekten hazırları çok pahalı
bende tabaka halinde alıp keserek pasajda sattığım taçları ambalajlıyorum

Nur dedi ki...

Sevilim,
teşekkür ederim minik kuşum ne kusuru aşkolsun bende sık sık gelemiyorum canım sana aramızda lafı bile olmaz :) Peçeteliklerde yeni modeller geliyor haberin olsun :)

***********************************

Deryacığım,
canım çok teşekkür ederim :)

***********************************

Burcuğum,
bunlar ne güzel sözler böyle canım, inan çok mutlu oldum teşekkür ederim.
İlham olabilirsem ne mutlu bana, inan bundan mamnuniyet duyarım :)
Öpüyorum canım seni sevgiyle kal herzaman gel...

***********************************

Çocukla çocuk,
çok çok teşekkür ederim :)

***********************************

Yeldacığım,
teşekkür ederim canım.
Kutular gerçekten çok uçuk rakamlara satılıyor hani bir iki tane alınablir ama bizim gibi satış yapanlar için uyun olmuyor. Kendi yaptıklarımız hem daha da değerli oluyor değil mi?
Öpüyorum canım senide. Sevgilerimle.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık canım harika olmuş gerçekten.

Selmatozan dedi ki...

ellerine, o güzel yüreğine sağlık çook çook güzel olmuş:)

Suzy dedi ki...

İçindekiler de kutu da şahane. Harikasın. Pembe de başka tatlı olmuş. Süper fikir de merak ediyorum acaba büyük boyutlu kutularda bir bayınlık olur mu acaba...? Minikler için sağlam da ben kocaman bez bebekleri hediye ederken kutu arıyorum bulamıyorum, kendim yapsam diyorum karton ince geliyor. Fikrini merak ediyorum. sevgilerimle...

Nur dedi ki...

Örgü çantam ve Selmacığım,
teşekkür ederim.

***********************************

Suzyciğim,
canım sana mail attım haberin olsun.

Dominika dedi ki...

elinize sağlık ne kadar hoş görünüyor. :)

Nur dedi ki...

Dominika,
teşekkür ederim canım :)

Unknown dedi ki...

harika bir fikir, çokta şık olmuş mukava kutu, elinize sağlık..

Nur dedi ki...

Zencefil,
teşekkür ederim :)

sergi dünyası dedi ki...

blogunuz bize fikir kaynağı oldu çok teşekkür ederiz bizde geri dönüşüm atıklarından yeni eşyalar üretmeye çalışıyoruz.bakmak isterseniz:
http://sergicocuklar.blogspot.com/

şeyda nur dedi ki...

elinize sağlık çok beğendim kutuyu bende bu aralar kutu almak istiyordum şöyle süslü püslü blogunuzda kutu yapımını gördüm ve hemen yaptım sizin kadar etkili olmadı ama en azından işimi görür. blogumda da fikiri sizden aldığımı paylaştım isterseniz blogumu ziyaret edebilrisiniz. beklerim =)

http://mylambsuheyda.blogspot.com/

Nur dedi ki...

Sergi Dünyası,
blogunuzu zevkle dolaştım ok ilginç çalışmalarınız var yaratıcılık boyutunda tebrik ederim sizi :)

***********************************

Şeydacığım güle güle kulan tatlım baktım fakat resmi yok.
Süsleme konusunda bende fikir almak isterdim :)
Çok öpüyorum seni.

bir güzel çift dedi ki...

Selamlar...kutu çok ama çok tatlı olmuş.oluklu mukavva fikrine bayıldım ve hemen bende denedim.teşekkür ediyor blogunuzuda belirterek sayfamda yayınlıyorum...
emeğinize sağlık
sevgilerle

Nur dedi ki...

Birgüzel çift,
rica ederim, fikir verebildiysem ne mutlu :) şimdi gelip bakmalıyım merak ettim...
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

yaa Ben bunu denedim şimdii ama yapamadım mukavvanın arası felan açıldı cok hevesli başladım ama yapamadım :(((

Nur dedi ki...

Adsız merhaba,
mukavva oluklu olduğundan dolayı katlarken zorluk çıkarmıştır muhtemelen ama bnimkinde açılma olmamıştı, sen hani şu içi beyaz renkli oluklu mukavvalardan aldıysan onlar iki katlı olduğundan dolayı açılmıştır muhtemelen diye tahmin düşünüyorum..
Keşke bir yardımım dokunabilse tatlım ama bir kutu daha var blogumda düz kartondan çalışılmış istersen onu deneyebilirsin yada bu kutuyu düz kartondan yapabilirsin istersen.
Kolay gelsin canım.