12.1.09

Orgu Motifler -2


Birara ben motifli bir babet örmüştüm hani, örmek isteyenler içinde şemalı motifler yayınlamıştım, sonra arkaşım Yosunbuka benden o şemaların bir kaçının yapımını istemişti, 106 numaralı olanı acıklayıp ondan mini bir makyaj cantası yapmıştım şimdide, 99 numaralıyı ördüm..




Şimdi gelelim acıklamasına
1- 8 zincir çekip birleştiriyoruz 3 zincirle üste cıkıp 15 adet ikili trabzan yapıyoruz. 6 zincirle üst sıraya çıkıp her trabzanın üzerine aralarda ikişer zincir çekerek yine ikili trabzan yapıyoruz.
2- Ben krem renk ip kullandım ama aynı iple devam edersek 3 zincirle üste çıkıyoruz alt sıradaki iki zincirlerin üzerine iki adet ikili trabzan yapıyoruz iki zincir çekip diger boşluga tekrar ikili trabzan yaparak bu şekilde yani iki zincir ikili trabzan şeklinde devam ediyoruz.
3- Bir üst sıraya çıkıp ilk boşluga bir sık igne yapıyoruz 3 zincir çekip diger boşluga bir sık igne daha yapıyoruz, 3 zincir çekip diger boşluga ikili trabzan yapıyoruz 7 zincir çekip diger boşluga tekrar ikili trabzan yapıyoruz,
4- 3 zincir - bir sık igne, 3 zincir - bir sık igne, 3 zincir bir ikili tarbzan 7 zincir bir ikili tarbzan şeklinde devam ederek bitiriyoruz. Yani 7 zincirli kısımlar 4 köşeye gelerek yuvarlak olan motifimizi kare şekline dönüştüyor..
5- Üst kısıma geçiyoruz ben yeşil iple yaptım siz aynı renk iple yapabilirsiniz, 3 zincirle çıkıp ilk boşluga iki adet ikili tarabzan yapıyorsunuz, iki zincir çekip diger boşluga, 3 adet ikili tarbzan yapıyoruz, iki zincir çekip diger boşluga tekrar 3 adet ikili tabzan yapıyoruz tekar 3 zincir çekip köşeleri oluşturan alttaki 7 zincirlerin üzerine 5 adet ikili trabzan iki zincir 6 adet ikili tarbzan daha yapıyorsunuz ve bu şekilde devam ederek bu sırayıda bitiriyoruz.
6- En son sırada ise göz kararı motifi büzmeyen zincirler çekip boluklara sık igne yapıyoruz 3 zincir bir sık igne yada dört zincir bir sık igne şeklinde tüm motifin etrafı dönülüyor fakat köşelerde zincir sayısı birazcık fazla olmalıki motifimiz buzüşmesin.
İşte bukadarcık motifimiz böylelikle bitmiş oluyor umarım anlatımım anlaşılır olmuştur.
Herkese güzel bir hafta dilerim yapmak isteyenlere kolay gelsin...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

canım ben geldimm..
senin babetlerden başladım.bakalım nasıl olacak.tabanlar bitti sıra üstte.
ay bi patik sevdası aldı başını gidiyo...
nolcam bakalımm
öpüyorummm..
he baktım listede varım:))

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL BİR MOTİF .BENDE TIĞ İŞİNİ ÇOK SEVERİM.YEŞİL BEYAZ DA HOŞ OLMUŞ.SEVGİLER

Adsız dedi ki...

canııııımmm çok teşekkür ederimmm..babetini ördüm bile ..süper oldu...bu modelide çok beğendim en kısa zamanda bundanda patik öreceğim..çookkk sağol canım çookk öptüm.

Adsız dedi ki...

Nur yüzlüm yumoş ablandada var bu motifden..Kirli çıkı gibi habire alıyodu netten...Kasalı geçen yeni çöktü hepsi güme gitti.
Ama laptopta var hehe hehe:)))
Bunların iki yada birkaç renklki oluşunu seviyorum ben artık ipler için ideal canım dimi.
Hadi öptüm az dolaşam ben..