18.9.10

Anne Olmak

Bebeğimiz olsa mı - olmasa mı? düşüncesinin karasızlıkla sürünceme de kaldığı o günlerin ardından, hamile olduğumu hissettiren ilk baş dönmesin de hissetiğin kalp çarpıntısıyla başlayan süreçteki şaşkın kadın...

İlk testte bana nanik yaptığı an sanki yıllarca bekliyormuş gibi gecenin bir yarısı tüm millete duyuran pek görmemiş kişi..

Bir nohut kadar ki haline duygulanıp gözleri dolan umarım sağlıkla gelişir diye dua eden tedirgin kadın..

Kalbinin sesini ilk duyduğunda oan cümle müzikleri hafızasından silen ve o ritmi ,o sesi yüreğinin en derinine kazıyan kişi..

Karnında ki ilk kıpırdanışını hissettiğimde, varolduğuna işte ancak ozaman inanan ama sonuca dair hiçbirşey kestiremeyen acemi kişi!...


17 Eylül Cuma



Ya doğduğun o an; işte o tarifsiz heyecanın ve çektiğim acıların seninle noktalanmasıydı. Beni "işte anne oldum" duygusuna kaptıran tek şey; o soğuk doğumhane de kucağıma verilen sıcacık, yumuşacık "sen"i nihayet görmekti...

Bunları neden yazıyorum derseniz? Oğlum, salı sabahı okula başladı (hazırlık sınıfı) yani diğer adıyla anaokulu öncesi eğitim'in oğlum için ilk günüydü..
Ogünkü heyecanımızı tarif edemem ama, babasıyla beraber hissettiklerimizi bir videoya çektik sakladık çok güzel bir anı olacağı düşündesindeyiz...
Elbette öğretmeni ve arkadaşlarıyla tanıştığı ilk anı ve okul'unda yaptığı ilk kahvaltısını da videoya aldık..

Bir haftadırsa, içinde bulunduğum haleti ruhiyeyi tek bi çatı altında toplamakta zorlanıyorum.
Heyecan desem; belki, panik desem; evet, huzursuzluk; sonuna kadar, peki tavan yapmış annelik duygusuna ne demeli bol miktarda da ondan.. 
Uzun saatler ayrı kalmaya henüz başlamadan duyulan özlemin kokusu; "elbette ki" .
Gurur, sevinç, peki; korku!
Herşey, herşey var işte oyüzden bugünler de dokunmayın ağlayabilirim!.

33 yorum:

Fulyanna dedi ki...

Beni bile ağlattın kıs tüylerim tiken tiken oldu bir an :S

konuşamıyorum..

tosbagalar dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın gözlerim dolarak okudum. Benimki gibi 5. sınıfa gitse de sanki ilk kez gidiyormuş gibi heyecanlanıyorum. Başarılı bir çocok olmasını dilerim.

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım birden anne olmak yazısını görünce ay yoksa hamile mi diye geçirdim içimden :)
canım benim allahım inş. güzel bir okul yılı yaşamasını sağlar.
Okuyup kocaman bir adam olur .Ülkemizin okumuş bilgi sahibi insanlara ihtiyacı var .
benim kızımla aynı yaş o zaman senin oğlun benim kızımda bu sene ana okuluna gidiyor ama bizimki özel yuvada devam etmek zorunda kaldı ondan sanırım bu heyecanı ben yaşıyamadım :((
inş. seneye 1. sınıfa giderkekn ben çalışmıcam ve onunla okullu olacagız ..
tatlım kocaman öperim sevgiyle kal

.ankara düşleri. dedi ki...

sen bize dokundun ama bak yaşlar süzüm süzüm süzülüyor gözlerimden :)
Allah hayırlısıyla bitirmeyi nasip etsin tüm okulları oğluna.

gülenyüz dedi ki...

Hyırlı olsun.Allah bir avazda doğurmanızı nasip etsin.Hayırlı bir evlat olur inş :)

fates dedi ki...

başarılı ,hayırlı bi eğitim öğretim yılı olur inşallah sizin için,bu arada yazdıklarınızı okurken duygulanmamak mümkün değildi,bize de hatırlattığınız için ayrıca teşekkürler canım...

Nur dedi ki...

***Fulyam;
bende sürekli ağlak, ağlak dolanıyorum ve pazartesi tam gün gidicek sürekli telefonun başında nöbette beklicem...


***Tosbağalar,
sizinkiler büyük demek, giderek büyüdüğüne şahit olmak.. oda apayrı bir heyecan. Başarılarıyla gurulanmayı nasip etsin mevlam İNŞALLAH...
Sevgiler, teşekkürler.


***Sevil'im;
:) yok canım bir taneye daha hamile değilim.
Oğlumsa seneye 1. sınıfa değil anaokuluna gidicek inşallah senin kızın sanırım bir yaş daha büyük benim oğluştan canım.
Tüm güzel dileklerine teşekkür ederim inşallah senin kızının da bahtı ve geleceği çok güzel ve aydınlık olur canım ve inşallah sen de seneye bu heyecanları onunla birlikte yaşarsın.
Herşey gönlünce olsun Sevil'im çok öpüyorum seni tatlım benim.


***Ankara düşleri,
insanları ağlatmak; herhalde bu dünyadan isteceğim en son şey olurdu :) Lütfen kusura bakmayın.
Ayrıca güzel dileklerinize çok teşekkür ederim öpüyorum :)


***Bestcast;
sanırım bir yanlış anlama var ama sorun değil, bu dileğinizi bir sonraki çocuğum için şimdiden kabul ediyorum :)
Sevgiler..


***Fates;
anlaşılan herkesi duygulandırmışım..
Güzel dileklerinize ise teşekkür ederim öpüyorum sizi :)

sibel dedi ki...

Ay canım yavrum o da hayat mücadelesine katıldı desene,her okul dönemi okula başlayan çocukları görünce derin,derin sızlar içim.Malum ülke şartları,ssss lere aday yeni bir nefer diye düşünür ve çoook üzülürüm.Allahım yolunu açık etsin.....daha çooook işiniz var.sevgiler.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Canım benide geçmişe sürükledin vallahi.
hayırlı olsun. başarı ve güzelikler onu hiç bırakmasın önceliklede sağlık .sevgiler
Çoookkk işin var artık çoookkk :))))))

Nur dedi ki...

***Sibel hanım;
hakikaten öyle işimiz çok ama onu hayata en iyi şekilde hazırlamakta bir borç gibi, üstelik bu ülkede yaşıyorsak sistem nasılsa ona uymak zorundayız. Yinde umarım daha adaletli bir eğitim sistemi devreye girer demekten de kendimi alamıyorum :)
Teşekkür ederim.


***Örgü çantam,
çok teşekkür ederim güzel dileklerinize öpüyorum.

modafobik dedi ki...

Bambaşka bişi olmalı :) Her dogumgünümde aslında başka önemli bir günü daha kutluyorum, annemin anne oluşunu!

Unknown dedi ki...

Canim benim.... Iste anne olmak!!! Biricik yavruna Allahtan saglikli, basarili, mutlu bir egitim hayati diliyorum, yolu ve sansi hep acik olsun insallah.... Sevgilerimle, daha nice güzellikleri yasamaniz dilegiyle...

Esra YILDIZ dedi ki...

Çok güzel anlatmışsınız duygulandım,Allah üniversite diplomalarını nasip etsin hayırlı uğurlu olsun.

NzlGl dedi ki...

Nurum canım kardeşim
hayırlı uğurlu olsun oğluşunun okulu.
Ama yazdıklarına aynen katılıyorum. Ben oğlum okula başladığı zaman çok ağlamıştım. Neden diye sorduklarında 'artık benden çıkıyor hayatınına bir çok şey girecek' demiştim.
Her şeyin bir ilki var. Bence bunları doyasıya yaşa her anı her dakikayı çünkü çok çabuk geçiyorlar.....
sevgilerimle

tugbatugba dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın hayırlı uğurlu olsun...

Tatlı Tuzlu Anılarım dedi ki...

Ne mutlu size....
Çok güzel günlerini görürsünüz inşallah nurcum...

Ağlattın beni...

Nur dedi ki...

**Modafobik,
annesinin kıymeti bilen bir evlat.. Ne mutlu sana modafobik :)

**Münster,
çok çok teşekkür ederim eksik olmayın :)

**Esra Yıldız,
inşallah inşallah teşekkür ederim :)

**Nazlı ablacığım,
aynı şekilde bende çok şeyler düşünüyordum hatta şu günlerdeyse bana biraz zor geliyor onsuz geçen saatler oyuncaklarına bakıp ağlamamak için direniyorum odasına hiç girmek istemiyorumm ama ona yetersiz olduğum fikri beni düşündürmeye başlayınca artık okul zamanının gelip geçtiğini farkedip geç olmadan onun için ilk adımı atmanın faydalı olacağını düşündük...
Zor olsada onlarda biryerde kopmalıyız inşallah daha gğzel gğnlerini görür ve daha mutlu oluruz :) Öpüyorum seni sevgiyle..

**Tuğba,
teşekkür ederim canım hadi senin ufaklığın da bugünlerini hep birlikte görürüz inşallah :) bir sağlıkla kucağına al bakalım bende sana hayırlı olsuna gelirim ilerde :D

**Ayşem,
güzel yürekli arkadaşım benim,
çok özlemişti seni ama bazı şeylerin aklına gelmesine ve üzülmene sebep olduysam bilmeyerek üzdüysem çok özür dilerim canım benim.
Arkadaşının bugünlerde ki dalgınlıgına ver olur mu?
En kısa zamanda bu postu altta bırakıp yeni bir konu yayınlayacağım senin için...
Güzel dileklerine ise çook teşekkür ederim canım benim yaşadıklarımın en güzellerini en unutulmazlarını sende yaşa sende tat inşallah Ayşem..
Öpüyorum seni yanaklarından.

Tatlı Tuzlu Anılarım dedi ki...

Nurcum bende çok özledim seni :)
aklıma sen getirmedin hep aklımda zaten ama daha iyiyim eskisinden daha iyisi var demekki yazımızda deyip bekliyoruz...zaten yasak bi süre bende bekliycem...Çok güzel bi post olmuş çok güzel ifade etmişsin duygularını canım :) sen beni hiç üzer misin :) canım yaa amin amin amin zamanında sağlıkla hayırlısıyla inşallah yaşatsın Rabbim...Okullu bebene de sanada koccaman öpücükler canım :)

Stil Direktoru dedi ki...

Ah be kuzum bugün evlilik yıldönümümüz zaten fenayım daha fena oldum. Darısı her isteyene Allah bağışlasın tatlım. Öperim kocaman.

Ayla dedi ki...

Merhaba blogunuzu yeni gördüm, inşallah hayatı boyunca çok başarılı ve mutlu bir birey olur,allah yolunu açık etsin.

nihalasli dedi ki...

Ne guzel bir anlatim , cok samimi cok cok ozlem duyulan duygular..
Bebek kokusu duymak istiyor burnum zaten yakın surede:)
Yeni bir bloggerim sizi izlemek istiyorum...

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

cnm benim :(

Adsız dedi ki...

nurrrrrrrrr ya ben uzaklardayken doğdu bebek bile sandım:))
meğersem başka türlüymüş..ne çok kaçırmışım dicektim:)
nice nice mutluluklar yaşaman dileğiyle..çok selamlar..

Nur dedi ki...

***Ayşem,
bitanem benim çok anlayışlısın sen ve inanıyorum birgün senden de çook güzel haberler alacağım meleğim..
Kendine iyi bak emi ayaklarını sıcak tut :)


***Edacığım,
yorum yazmıştım yine diyorum aşkınız sevginiz daim olsun huzurunuz eksilmesin..
Öptüm.


***Ayla hanım,
çok teşekkür ederim güzel dileklerinize.
Sevgilerimle..


***Nihal hanım,
umarım dilğiniz gerçek olur en kısa zamanda. Buarada teşekkür ederim.
Sevgilerimle.


***Pembeesinti,
:)


***Yosunbukaaammm,
kaçak seniii.. Nerelerdesin bakayım? Herkeslere soruyorum seni özledim çok özledim biliyor musun? Hatta biraz evvel belki inanmazsın kurabiye hamuru yoğururken aklıma yine geldin dedimki nerde bu kız acaba nerde ne yapıyor?
Yeniden yazmanı, yeniden birşeyler paylaşmanı arada bir merhaba demeyi özledim. Başka bir isim altında dahi yazsan da olur ama lütfen yaz artık.
Seni çok seviyorum çok öpüyorum.
Kendine yavrularına çok iyi bak.
Sevgiyle kal canım benim.

Cocukla Cocuk dedi ki...

Öyle güzel anlatmışsınız ki annelik serüveninizi. onların her dönemecinde yeni heyecanlar korkular, sevinçler yaşıyoruz. hayırlı olsun kızınızın okul serüveni.

Haydins dedi ki...

Hayırlı olsun biraz geç oldu ama bana yeni yazıların gelmiyor nedense..Nerede bu kız ne yapıyor diye geçtin bugün aklımdan bir girip bakayım dedim..İyi ki de gelmişim :) Ne güzel yapmışsınız ilk gününü kameraya almakla, şimdi ki çocuklar çok şanslı benim sadece fotoğrafım var ilk gün ait..

Nur dedi ki...

***Çocukla çocuk;
çok teşekkür ederim :)


***Haydins;
teşekkür ederim çok. Bu yazılarımın gelmemesi problemini bir kaç kişi daha bana sordu bir ara dns ayarlarımı değiştirmek zorunda kalmıştım hani şu com uzantılı sitelere bağlanamadığımız dönemde. Sonrasında belirli bir hitin altına düştüm ve eski izleyenlerimde izleyemiyoruz diye sorunca anladımki eski izleyicilerim beni takip edemiyor ama bunun dns ayarlarıyla ilgisi var mı bilmiyorum?
Sanırım şuanki izleyici listemden çıkıp yeniden izlemeye alırsan siteyi çok sık güncellemesem de yazılarım paneline yine düşer.
Çok teşekkür ederim ilgine.
Buarada ilk gün fotosu en azından senin o varmış Haydinsim benim oda yok, sadece okula ilk başladığım sene okuldan resim istenir ya o var ve o resmi çektirmeye gittiğimiz günü hiç unutamam babam cebinden taragını çıkarıp kısacık saçlarımı taramıştı :) birde fotoğraf sütudyosundaki o fotoğraf çeken alet :D adam bir örtünü içine giriyor pat diye bir ses ve ışık çıkıyor haaahhahaa yiç unutmuyorum o günü.
Resmimiz videomuz yoksa da anılarımız var Haydins'im değil mi umarım onlar hep hafızamızda taze kalır.
Çok öpüyorum seni görüşmek üzere.

Haydins dedi ki...

:)) benimde saçlarım kısacıktı ilkokula ilk başladığım sene , birde benimde fotoğraflarda gözlerim hep yeni ağlamış gibi çıkmış o yıllarda flaşa bakamıyordum çünkü :) görüşmek üzere canım, hemen silip yeniden ekliyorum seni.

Nur dedi ki...

Haydins;
oğlumun vesikalık fotoğrafında da bir gözü birazcık sulanmış :) görünce canım sıkıldı ama şimdi senin anını okuyunca oğlumda o resmine baktıkça bu anısını hatırlar diye düşünüp sevindim :)Teşekkür ederim canım tekrar görüşmek üzere.
Öpüyorum..

Gülcan dedi ki...

MERHABA ÇOK GÜZEL ANLATMIŞSINIZ BAYILDIM.BENİMDE 4 YAŞINDA BİR OĞLUM VAR.ODA SENEYE ANASINIFINDAN BAŞLAYACAK.İNŞALLAH OKUL HAYATINIZ İYİ GEÇER BEN ŞİMDİDEN KARA KARA DÜŞÜNÜYORUM NASIL OLCAK DİYE SEVGİLER.

KelebekGibi dedi ki...

Allah hayirli ve basarili sekilde okumasini nasip etsin oglunun. Bu cok özel ve derin bir duygudur mutlaka, bende birkac sene sonra anlarim kizim okula baslarken : )
Yoklugumda msj birakmissin, cok tesek. hatirlanmak mutlu etti beni ve simdi geziniyorum biraz bloglari özlemisim :)

modda twin dedi ki...

ahh ahh massallahh yaa

Nur dedi ki...

***Gülcan,
teşekkür ederim darısı başınıza ama merak etmeyin çünkü eğere iyi düzeyde bir okula ve iyi bir eğitmene verirseniz herşey öyle güzel ilerliyor ki sizin korkularınızı yaşamanıza dahi fırsat kalmıyor :)


***Kelebek gibi,
teşekkür ederim darısı sizin de şeker kızınızın başına. Herşeyin engüzeline sahip olmanız dileği ile..


***Modda twin;
teşekkür ederim :)